Luuk Safari Resort Beekse Bergen
Blog,  Persoonlijk

Vakantie deel 2 – Safari Resort Beekse Bergen

Na een geweldig lang weekend op Europarcs Resort de Wije Werelt (lees hier). Hebben wij ons tweede deel van de vakantie doorgebracht op Safari Resort Beekse Bergen. Ondanks dat het de tweede keer was, waren we heel benieuwd hoe het ons in de zomer zou bevallen. De eerste keer waren we er namelijk in december. Benieuwd naar onze avonturen in de zomer op dit park? Lees dan gezellig verder.

Aangekomen op Safari Resort Beekse Bergen

Na ’s morgens te hebben uitgecheckt op de Wije Werelt kwamen we rond 13:30 uur aan op Safari Resort Beekse Bergen. De jongens hadden lekker geslapen de hele weg dus die waren bijgetankt om de rest van de dag door te komen. We wisten bij aankomst al dat de kans klein was dat we in ons huisje konden want je kan pas vanaf 16:00 uur in je huisje. We besloten dan om wel alvast in te checken en lekker te gaan lunchen op het terras met fantastisch uitzicht.

Uitzicht terras Safari Resort Beekse Bergen

De dierentuin zelf in

Na de lunch besloten we om het dierenpark zelf op te gaan zodat de jongens alvast wat konden zien. Wat schrokken we ons dood, van de totale rust op de Veluwe kwamen we in een gekkenhuis terecht. Het was zo druk en dat was eerlijk gezegd even wennen. Wat wil je ook, vakantie en mooi weer, iedereen gaat er dan op uit. We zijn dan ook snel het park beetje doorgegaan om vervolgens in de auto te stappen om alvast boodschappen te doen.

Olifant Beekse Bergen
Tijger Beekse Bergen

Eindelijk installeren

Dat we terugkwamen van boodschappen doen konden we dan eindelijk het huisje in. We hadden een voorkeur aangegeven omdat we dan zeker wisten dat we mooi uitzicht hadden en veel dieren zouden zien de gehele dag door. We zaten namelijk recht voor de voederplaats van de Giraffen.

Uitzicht Safari Resort Beekse Bergen huisje 228

Eerlijk gezegd voelde het bij binnenkomst in het huisje een beetje als thuis komen. De stijl waarin de huisjes gebouwd en ingericht zijn geven me zo’n ontspannen gevoel dat het gevoel van stressen er echt niet is. De jongens konden lekker spelen zodat wij de auto konden uit pakken en het eten konden gaan maken. Het was inmiddels alweer kwart over 5 en de jongens begonnen wel honger te krijgen. Hoe leuk is het dan om met een mooi uitzicht buiten te eten.

Eten met uitzicht op dieren

Wat overigens niet heel onbelangrijk was dat eindelijk eens een keer twee campingbedjes klaar stonden en twee kinderstoelen. Normaal mist er altijd wel één van de twee.

Rust en ontspannen

Eigenlijk hebben we alle dagen dat we daar waren bijna het zelfde gedaan. ’s Morgens na het ontbijt gingen wij ons rustig klaar maken voor de dag. Als we allemaal klaar waren gingen we op pad, we gingen rustig aan wandelen richting het dierenpark waar we vanaf 10:00 uur op mochten. Het relaxte vonden wij dat we midden in het park begonnen en zo totaal nog geen drukte hadden. We waren de enigste voor koffie met wat lekkers in het restaurant en dat was zo lekker. Nog een groot voordeel was dat we in alle rust naar de dieren konden kijken zonder dat er 20 man voor stond.
Rond de tijd dat de jongens moe werden gingen we of naar het huisje om ze daar vervolgens op bed te leggen of wij liepen rustig verder door het park zodat ze een slaapje in de wagen deden.

Kijken naar apen

’s Middags bleven we bij het huisje waar de jongens konden spelen en naar de dieren konden kijken. Vervolgens gingen we aan het eind van de middag nog een rondje wandelen over het resort. Dit deden we meestal zonder de wagen zodat de jongens zelf konden lopen. We gingen dan naar de speeltuin en dronken daar dan een drankje. Ondanks dat het zwembad druk was hebben we ook nog even gezwommen.

Zwemmen Safari Resort Beekse Bergen

Papa en mama genoten ook

Deze papa en mama hebben echt onwijs genoten. Als de jongens ’s avonds eenmaal op bed lagen gingen wij heerlijk op ons terras zitten met een lekker drankje en een boekje om te genieten van al het moois om ons heen. Het blijft toch bijzonder al die dieren zo dicht bij je huisje. Soms zelfs zo dichtbij dat je de Giraffen kon aanraken.

Samen op Safari Resort Beekse Bergen
Uitzicht Savanne 's avonds

Maar deze papa en mama genoten niet alleen daar om. Wij genoten ook onwijs van onze jongens. De ontwikkeling die ze in een week vakantie doormaken is fantastisch en bizar. Hoe snel ze dingen, dieren en mensen doorhebben ook. Zo wilde Luuk elke ochtend gelijk naar buiten om door een stoel heen te hangen om te kijken of er al dieren waren. We moesten hem dan optillen en hij wees ze dan aan en zei ‘’die, die, die’’. Zo ging het de gehele dag door, zowel Luuk als Noud keken elke keer toch even of er nog een dier te zien was.

Dancing time

Dan hebben we het nog niet eens over de kinderdisco. We gingen daar voor het eerst heen met ze en wat je dan ziet gebeuren is zo fantastisch. Twee dreumesen van 14 maanden bounchen mee op de muziek, zijn niet bang om tussen de grotere kindjes te gaan staan en mee te dansen om hun eigen manier. Als ouder voel je, je dan zo ontzettend trots en rijk! Thuis draaien we nu nog wel eens de muziek van de disco en ze herkennen het meteen. Kortom soms gaan we gewoon weer even terug naar dat moment.

Onze ervaring in de zomer

Vooraf dachten we pff het is helemaal vol op het terras dus we zullen wel gek worden. We wisten dat de jongens het allebei echt heel leuk zouden vinden en dat was het belangrijkste. Achteraf hebben wij nagenoeg niks gemerkt van de drukte, onze buren waren eigenlijk de gehele dag weg dus wij hadden het ‘rijk’ voor onszelf. Als je over het resort liep merkten je ook niet echt iets van de drukte. Bij het restaurant vonden wij de wachttijden meevallen, net zoals bij de bezorging van onze pizza. We hadden het besteld voor een bepaalde tijd en het was er ook exact op dat tijdstip. Kortom wij hebben een hele relaxte midweek daar gehad met vriendelijk personeel. Vooraf zeiden we tegen elkaar dit is voorlopig echt de laatste keer dat we hier heengaan. Nu trekken we onze uitspraak in want wie weet komen we daar eerder terug dan gedacht. We houden alles open maar we gaan er absoluut nog een keer naar toe als de jongens ouder zijn.

Wij zaten overigens in lodge met nummer 228.

Herinneringen

Na deze week zijn we met een koffer vol mooie herinneringen thuis gekomen. Herinneringen die we bewaren voor het leven. Die momenten die we beleefd hebben met elkaar komen helaas niet meer terug. Het is weer tijd om andere mooie herinneringen te maken met elkaar.

Overigens benieuwd naar onze ervaring in de winter? Deze lees je hier.